Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2013 JoomlaWorks Ltd.

 

 

 

 16/01/2014 - Op de plaats waar de ondergrondse stationsparking moet komen, bevindt zich momenteel een enorme bouwput. Maar sinds kort verrijzen er de eerste staal- en betonconstructies. De echte bouwwerken zijn dus van start gegaan. Infoborden langsheen de werfzone aan de Hanswijkvaart verduidelijken hoe dat precies gebeurt. Op de website van Mechelen in Beweging kan men dat ook door middel van een animatiefilm volgen.

Het communicatieteam van het stationsproject Mechelen in Beweging krijgt van geïnteresseerde Mechelaars geregeld vragen over de bouwtechnieken die men toepast bij het stationsproject. In heel wat gevallen zijn die erg specifiek of vernieuwend en soms zelfs ronduit verbluffend. Daarom hangen er sinds kort zes grote informatieborden langsheen de werfhekken op de Hanswijkvaart die en ander duidelijk maken. Men verneemt er door middel van schematische tekeningen en een heldere uitleg meer over het systeem van diepwanden, over de grondwerken en over de stabiliteitstechnieken.

Ronduit indrukwekkend zijn de cijfers en de aantallen. Er wordt 450.000m³ grond uitgegraven en weggevoerd (waarvan al ruim de helft weg is), er is 100.000m³ meter beton nodig en voor de wapening moet men liefst 15.000 ton staal verwerken. De aan- en afvoer van al deze materialen en de stockage ervan verloopt zeer nauwgezet, want erg veel vrije ruimte is er op de werf niet beschikbaar.

Eind volgende week worden enkele grote torenkranen in de enorme bouwput in elkaar gezet. Die moeten er voor zorgen dat de constructie vlot en veilig verloopt.De ondergrondse stationsparking moet begin 2017 klaar zijn en zal op drie ondergrondse verdiepingen plaats bieden aan 1.940 wagens.

 

Net gebeurd

Nu bezig

Binnenkort

Bekijk alle werkzaamheden.

Copyright © 2013 Mechelen in beweging.    Login Klankbordgroep / PersWebdesign door WebMamba.