Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2013 JoomlaWorks Ltd.

 

 

  • Wat is het prijskaartje van dit project?

De verschillende projectpartners investeren samen 254,7 miljoen euro in een totaal nieuwe stationsomgeving.

  • Waarom is er een Bypass nodig?

Dankzij de spoorbypass zal het station aan de Arsenaalzijde twee extra sporen krijgen, de toekomstige sporen 11 en 12. Die sporen zullen in de eerste plaats gebruikt worden voor de hogesnelheidstrein, maar ook voor de Diabolo. Met die nieuwe trein spoor je vanuit Mechelen rechstreeks en op 10 minuten naar de luchthaven van Zaventem. De spoorbypass zal in een latere fase ook nuttig zijn voor het GEN. Dat is het Gewestelijk Expres Net dat de verbinding met Brussel moet optimaliseren. Op deze website vind je ook heel wat toekomstbeelden.

  • Komen er nieuwe bruggen over de Leuvense vaart?

De huidige Vierendeelbruggen zullen blijven, zij zijn beschermd erfgoed. Er komt echter nog langs de Arsenaalzijde een nieuwe spoorwegbrug bij, maar die wordt laag gehouden, zodat het zicht op de Vierendeelbruggen blijft. Aan de stadszijde van het kanaal komt er nog een brug voor busverkeer en voor fietsers. De nieuwe bypass- en busbrug worden voorzien van een geluidswerende afwerking.

Meer info over het ontwerp

Net gebeurd

Nu bezig

Binnenkort

Bekijk alle werkzaamheden.

Copyright © 2013 Mechelen in beweging.    Login Klankbordgroep / PersWebdesign door WebMamba.